Domāju nav jēga skaidrot kas ir mobilā aplikācija, jo mobilās aplikācijas ir okupējušās mūsu dzīvi un korportavā vide nav izņēmums. Mobilā lietotne CRM – kādai ir jābūt CRM sistēmai tirdzniecības pārstāvim, kurš atrodas “laukā”? Ja jūs šobrīd esat izvēlaties sistēmu savam uzņēmumam un nezināt, kāds CRM būs piemērots tirdzniecības pārstāvim, kas strādā izbraukumos – jūs esat nokļuvuši pareizajā vietā. Esam jums sagatavojuši virkni padomu, kuri palīdzēs jums pieņemt pareizo lēmumu.

Tas, ka mobilajai CRM aplikācijai ir jābūt darbinieku pamata instrumentam, kas atvieglo un paātrina to ikdienas darbu, vadāmam biznesam ir, manuprāt, neapstrīdams faktors. Taču tā var atšķirties atkarībā no nozares, pārdošanas veida vai to mēroga.

Tātad, darbiniekam, kurš lielu daļu sava laika pavada ārpus biroja sienām, būs nepieciešams piemērots risinājums, kurā ir ņemta vērā šī darbinieka izpildāmo uzdevumu specifika un kas tai atbilst.

Kas ir nepieciešams tirdzniecības pārstāvim?

Mobilās tirdzniecības specifika atšķir ārpus biroja strādājoša tirdzniecības pārstāvja un biroja darbinieka vajadzības. Bet kas tirdzniecības pārstāvim ir pats svarīgākais CRM sistēmā? Aplūkosim piecus faktorus, kas nosaka labu sistēmu darbiniekam, kas strādā izbraukumos.

On-the-go sistēma

Mobilā telefona aplikācijas darbā sistēmas pieejamībai ir izšķiroša nozīme. Neatkarīgi no tā, kur darbinieks var jebkurā brīdī atrasties, viņam ir nepieciešama pastāvīga piekļuve informācijai par klientiem, viņu pasūtījumiem un sadarbības vēsturi. Daudzas tirgū esošās sistēmas piedāvā mobilos risinājumus, mobilās CRM aplikācijas vai speciālas versijas, kas paredzētas mobilajiem telefoniem.

Pilnvērtīga sistēma vai arī pussistēma jūsu kabatā?

Ir vērts pievērst uzmanību tam, vai sistēmas mobilajā versijā ir pieejams pilns funkciju klāsts. Varbūt tā ir pilnvērtīgas sistēmas apgraizīta versija ar ierobežotu funkcionālu. Tirdzniecības pārstāvja prasībām atbilstošs ir tāds risinājums, kas nodrošina pieeju pilnam funkciju klāstam. Tostarp arī no viedtālruņa un planšetdatora.

Kādas ir svarīgākās funkcijas pārdevējam, kas strādā “ārā”?

Piekļuve klientu vēsturei

Jūs jau zināt, ka mobilā CRM aplikācija – tā ir laba izvēle tirdzniecības pārstāvim. Protams, pati piekļuves nodrošināšanas forma ir tikai aisberga virsotne. Patiešām būtiska ir CRM sniegtā informācija un tās pārvaldīšanas iespējas. CRM sistēmai ir jāsniedz tirdzniecības pārstāvim iespēju viegli aplūkot klientu datus, pasūtījumus un sadarbības vēsturi.

Elastīga CRM sistēma – tā ir sistēma, kurā jūs varat izlemt, kādus datus jūs apkoposiet un kā tos pārvaldīsiet. Iespēja klienta kartītei pievienot savus personīgos atribūtus vai funkcijas ir milzīga dažu sistēmu priekšrocība. Vēl jo vairāk – pārdevējam nevajadzētu tērēt laiku tam, lai aizpildītu, piemēram, reģistrācijas datus, kurus var viegli ielādēt no ārējās datu bāzes, pateicoties API integrācijai. Tādēļ ir vērts pārliecināties par to, vai jūsu izvēlētā sistēma nodrošina iespēju veikt ārējās integrācijas.

Pārliecība darbu plānošanā

Piekļuve kalendāram – tā ir standarta funkcija lielākajai daļai tirgū pieejamo CRM sistēmu. Taču, pirms izvēlēties CRM sistēmu tirdzniecības pārstāvim, aplūkojiet šajā sistēmā esošo uzdevumu pārvaldes procesu. Vai var piesaistīt uzdevumu klientam un vai pastāv iespēja uzdevumiem piesaistīt transakcijas? Vai uzdevumiem var norādīt atsevišķus veidus? Piemēram, izveidot komercpiedāvājumu, sazināties ar klientu, sagatavot prezentāciju? Papildus pievērsiet uzmanību arī tam, vai pastāv iespēja piešķirt vairāk par vienu izpildītāju konkrētam uzdevumam. Vai pastāv uzdevumu meklēšanas un filtrēšanas iespēja? Šāds funkcionāls būs īpaši noderīgs lielākiem projektiem, kas laika gaitā paplašinās un kam ir nepieciešama vairāku cilvēku iesaiste.

Pārdevēja laika menedžmentam ir nepieciešama īpaša komunikācijas pieeja. Mobilajai CRM aplikācijai vajag nodrošināt tirdzniecības pārstāvim iespēju ātri sazināties ar ofisu, piemēram, ar online informācijas atjaunināšanas funkcijas palīdzību. Visas sistēmā veiktās izmaiņas uzreiz kļūst pieejamas visiem tās lietotājiem bez nepieciešamības atsvaidzināt tīmekļa lapu vai mobilo aplikāciju. Pateicoties iespējai noteikt atbildīgo personu par katru sistēmā veikto ierakstu (vienalga, vai tas būtu uzdevums, klienta kartīte vai projekts), jums vairs nevajadzēs tērēt laiku telefona sarunai – visas veiktās izmaiņas kļūs pieejamas citiem lietotājiem uzreiz.

Interfeisa (saskarnes) vienkāršums un intuitivitāte

Izvēloties sistēmu pārdevējiem, kuri nestrādā birojā, īpašu uzmanību ieteicams veltīt lietotāja saskarnes (User Interface – lietotāja interfeisa) vienkāršībai, saprotamībai un intuitivitātei. Strādājot “laukā”, sistēmas pārvaldīšana bieži notiek kustībā vai, atrodoties automobilī. Vienkārša un ātra pieeja kalendāram un piezīmēm – viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē lietotāju apmierinātību ar sistēmu.

Tāpat ļoti svarīga funkcija ir arī iespēja ātri pārslēgties starp sistēmas sadaļām un tās moduļiem. Jāpievērš uzmanība tam, vai dati laukos ir aktīvi un vai būs viegli pāriet, teiksim, no uzdevuma uz klienta kartīti, kurai tas piesaistīts, nospiežot uz uzņēmuma nosaukumu.

Mobilā CRM aplikācija – dokumentu pārvalde

Tas ir vēl viens elements, kas ir īpaši svarīgs jebkuram “ārā” strādājošam pārdevējam. Iespēja pārvaldīt komercpiedāvājumus, vai, piemēram, katra klienta pasūtījumus no mobilās ierīces līmeņa. Pirms izvēlaties CRM sistēmu pārdevējam, padomājiet, kā tiek veidoti dokumenti un pirkuma pasūtījumi.

Dokumentu izveide

Vai to var izdarīt ar klienta kartes vai pārdošanas iespējas palīdzību? Vai klienta dati tiks aizpildīti automātiski? Vai pārdevējs var ievadīt gatavo produkciju no kataloga komercpiedāvājumā? Vai viņam ir pieeja piedāvājumos veikto izmaiņu vēsturei? Varētu šķist, ka tās ir triviālas lietas, taču ar laiku tās var būtiski ietekmēt tirdzniecības pārstāvja darba kvalitāti un komfortu.

Kādēļ nevajadzētu ignorēt “ārā” strādājošo tirdzniecības pārstāvju prasības?

CRM – tā nav tikai sistēma uzņēmumam. Tās ieviešana tāpat paredz īpašu pieeju jūsu klientiem, un tieši viņu apmierinātība ir pats būtiskākais jūsu uzņēmumam. Ja jums nav pareizās sistēmas klientu attiecību pārvaldei vai ja esat izvēlējušies nepareizo sistēmu, tas var radīt negatīvas sekas: kļūdu skaits bieži ir pārāk liels, lai turpinātu strādāt ar dažiem klientiem.

Kas var notikt?

Sliktākajā gadījumā jūsu darbinieks sajauks klientus vai arī aizmirsīs par pienākumiem. Kļūdas var rasties nepareiza vai arī novecojuša informācijas apkopošanas veida dēļ. Pie tādiem pagaidu risinājumiem var attiecināt papīra kalendārus. Vai arī Excel cilnes, kuras “dekodēt” var tikai tie, kuri tās rada. Bet kā ar izmaiņām tirdzniecības pārstāvja pienākumos? Tām taču nebūtu jāskar jūsu klienti un jāietekmē viņu apmierinātības līmenis, vai ne?

Kā pret to pasargāties?

Pareizi pārvaldāmā uzņēmumā klientiem pat nav jāsajūt, ka ir mainījies viņus apmeklējošais tirdzniecības pārstāvis, jo apkalpošanas kvalitātes līmenis ir pastāvīgs (ļoti augsts). Piemērota mobilā CRM aplikācija tirdzniecības pārstāvim nodrošina plūdenu un vienkāršu darbinieku maiņu. Bez tās visa informācija par klientiem, par sadarbību ar viņiem un jūsu attiecību stāvokli aizies no jūsu uzņēmuma kopā ar konkrēto darbinieku.

Lai pasargātos no negatīvajām sekām, ko var radīt kadru maiņa, lai pasargātu darbiniekus no kļūdām, atvieglotu jaunu darbinieku pieņemšanu kolektīvā vai, svarīgākais, lai nodrošinātu klientu apmierinātību ar sadarbību pilnā apmērā – izvēlieties pārbaudītus un elastīgus risinājumus.

Vai jūs jau zināt, kā pareizi izvēlēties CRM sistēmu tirdzniecības pārstāvim? Ja jums ir papildu jautājumi vai arī interesē mūsu produkts – sazinieties ar mums!

Saistītie raksti

Atstāt komentāru