CRM sistēma ir klientu attiecību un darījumu vadības programma. Tā ļauj sekot līdzi klientiem, viņu darījumiem un aktivitātēm ar tiem klientiem. Mūsdienu CRM sistēmas arī ļauj sekot līdzi klientu pasūtījumiem un peļņas radītājiem.
Daudzi noteikti ir dzirdējuši tādu vārdu kā CRM sistēma vai klientu un darījumu uzskaites sistēma. Ap CRM sistēmām virmo daži mīti un pārpratumi. Daudzi uzskata, ka klientu attiecību pārvaldes sistēma ir vajadzīga jebkuram citam – tikai ne viņiem. Nu, tad jau laikam beidzot ir pienācis laiks paskaidrot, kas īsti ir CRM sistēma, kā tā strādā un kam tā ir nepieciešama.
CRM tulkojumā no angļu “Customer Relation Management” – tā ir klientu attiecību pārvalde. Savā būtībā tā ir kontraģentu un kontaktu sistēma. Sistēmas funkcijās ietilpst konkrētu uzdevumu veidošana katram kontaktam, kontraģentam vai darījumam tādā veidā, lai ne par vienu neaizmirstu.
CRM sistēma ir klientu attiecību un darījumu vadības programma. Tā ļauj sekot līdzi klientiem, viņu darījumiem un aktivitātēm ar tiem klientiem. Mūsdienu CRM sistēmas arī ļauj sekot līdzi klientu pasūtījumiem un peļņas radītājiem.
Blondie
Klasiskās CRM sistēmas piemērs is Salesforce Sales Cloud. Tas iekļauj sevī
Daudzi kļūdaini pieņem, ka CRM sistēma – tā ir projektu vadības programma. Taču tā tas nav. CRM uzdevums – atgādināt pārdošanas menedžerim laicīgi sazināties ar klientu, lai atgādinātu par sevi vai darījumu.
Sistēmā ir jābūt TIKAI tiem uzdevumiem, kas ir tieši saistīt ar pārdošanu. Šādi uzdevumi var būt:
Klientu un darījumu uzskaites sistēmas uzdevumos neietilpst:
Citiem vārdiem sakot, ja ir kaut kāds uzdevums, kas nav tieši saistīts ar pārdošanu, to vajadzētu uzturēt un uzskaitīt atsevišķi. Ir svarīgi saprast, ka pasūtījuma piegāde pircējam – tā vairs nav pārdošana, tas jau ir “ražošanas” posms. Iesaku palasīt te – es jau iepriekš par to esmu rakstījis.
Kāpēc ir svarīgi uzturēt visu atsevišķi?
Tāpēc! Tāpēc, ka katram uzdevumam ir savs instruments. Ja mēs sāksim ražot metāla konstrukcijas zivju apstrādes cehā, no vienas puses, mums pietrūks instrumentu kvalitatīva produkta izveidei, no otras puses, zivi noteikti nevarēs izmantot uzturā metāla apstrādes radīto putekļu un netīrumu dēļ. Ideja ir tāda, ka CRM sistēma ir pielāgota darbam ar klientiem un šo klientu “novešanai” līdz pirkumam. Ja mēs sāksim visu darīt vienuviet – radīsies haoss, analītikai pazudīs jebkāda jēga, savukārt menedžeri sāks gluži vienkārši ignorēt uzdevumus.
CRM sistēmas tiek sadalītas pēc dažādiem tipiem. Tas sadalījums parasti notiek pēc vairākiem kritērijiem
Pēc pielietojuma pastāv trīs veidu CRM sistēmas:
Tā, piemēram, interneta veikalos neeksistē vajadzība manuāli apstrādāt katru klientu, turklāt tas nemaz nav iespējams, jo nereti līdz pirkuma veikšanas brīdim mēs par klientu nezinām neko – ne viņa vārdu, ne tālruņa numuru, iespējams, pat viņa e-pasts nav zināms. Visa reklāma strādā, izmantojot sociālo tīklu kontus, “cookie” failus un tamlīdzīgi.
CRM sistēmas nav pienācīgi novērtētas, un, ja jūsu uzņēmumā tādas vēl nav – es tiešām iesaku tādu ieviest. Sakārtots un optimizēts darbs ar klientiem ne vien sniegs labākus un ātrākus pārdošanas rezultātus, bet arī uzlabos klientu apkalpošanas kvalitāti.
CRM sistēma izskatā līdzīgi citam programmām. Parasti tās interfeisā ietilpst
Šie ir jebkuras CRM sistēmas neatņēmamas daļas, toties tā var tikt papildināta arī ar citām sadaļām.
Svarīgs CRM sistēmas elements ir tā saucamie dašbordi
Cerams šīs raksts Jums bija noderīgs un palīdzēs Jūsu CRM sistēmas meklējumos. Jūs vienmēr varat vērsties pie mums pēc padoma vai CRM sistemas demonstrācija.
Jevgēnijs Tihonovs